Jak zadbać o siebie w ciąży?

Category: ćwiczenia dla mam 81 0

pregnant-453197_1280To, jak kobieta dba o siebie w czasie ciąży ma niebagatelny wpływ na to, jak szybko dojdzie do pełnej formy po urodzeniu dziecka, jak będzie wyglądało jej ciało, jakie będzie jej samopoczucie. Dziewięć miesięcy noszenia dziecka pod sercem to nie tylko czas dla dziecka – by zdążyło rozwinąć się na tyle, by móc urodzić się i w pełni sił dorosnąć do pełnej dojrzałości. To także czas dla mamy, zwłaszcza tej, która zostanie nią po raz pierwszy. Czas niezbędny do tego, by uświadomić sobie powagę sytuacji, by uświadomić sobie, jak bardzo zmieni się codzienność. Oczywiście urodzenia dziecka nie należy traktować jako pewnej ostateczności. Warto podejść do tego jak do przygody wymagającej nie lada zaangażowania, miłości, poświęcenia ale także przynoszącej wiele dumy, radości i szczęścia. Okres ciąży warto poświęcić także sobie oraz swojemu partnerowi – ojcu dziecka. Jak przetrwać te dziewięć miesięcy?

Wzmacniajmy relację z partnerem

Wzmacnianie relacji, na przykład poprzez wspólne spędzanie czasu w większym wymiarze niż dotychczas jest wspaniałą okazją do rozmawiania na temat dalszej przyszłości. To niezwykle umacnia więź, scala i spaja ludzi sprawiając, że razem wejdą w nowe role. Bardzo dobrym pomysłem jest wybranie się na wspólne, dalekie wakacje, które prawdopodobnie będą tymi ostatnimi przed długą przerwą. Warto pojechać w jakieś relaksujące miejsce, gdzie zregenerujemy siły, przemyślimy kilka spraw, wyciszymy się.

Poczytajmy na temat rodzicielstwa

To przydatne zwłaszcza dla tych, którzy zostaną rodzicami po raz pierwszy. Choć dzieckiem można zajmować się intuicyjnie – wszak matka natura stworzyła nas w taki sposób, abyśmy się rozmnażali i przekazywali życie nowym pokoleniom, to warto jeszcze przed pojawieniem się nowego członka rodziny przygotować się do pewnych sytuacji. Można poczytać o organizacji czasu, o diecie, ćwiczeniach, które pozwolą nam wrócić do formy sprzed ciąży. Istnieje na rynku wiele poradników, które pełne są niezawodnych i sprawdzonych wskazówek dla przyszłym tatusiów oraz mam.

Zadbajmy o dobrą formę

Świetnym pomysłem w czasie ciąży jest aktywność fizyczna, Wiele mam niestety zapomina o tym myśląc, że ciąża to choroba, która przykuwa na kilka miesięcy do łóżka. Oczywiście w niektórych przypadkach, na przykład ciąży zagrożonej, rzeczywiście kilkadziesiąt tygodni należy spędzić w łóżku, bez wstawania. Ale to są bardzo skrajne i rzadkie przypadki. Znacznie częściej lekarze zalecają dużą dawkę ruchu, oczywiście nie każdego typu. Dla kobiet, które nie mają przeciwwskazań aby uprawiać w ciąży aktywność fizyczną, doskonałym pomysłem jest na przykład joga dla kobiet w ciąży, spacery albo pływanie. Delikatne ćwiczenia wykonywane pod okiem trenera z pewnością wzmocnią mięśnie, które po urodzeniu dziecka łatwiej i szybciej się obkurczą powracając do normalnych rozmiarów. Wzmacnianie kondycji fizycznej w czasie ciąży ma także niebagatelny wpływ na szybkość oraz jakość porodu naturalnego.

Drogie przyszłe mamy, jak widać, okres ciąży możecie wykorzystać bardzo owocnie, aktywnie i z dobrem dla siebie oraz dla swojego maleństwa. Wystarczy tylko chcieć!

Related Articles

Add Comment